Please Mister Boss Man, I need this job more than you know

Då provar jag på arbetet som hemmafru. Tvättar tvätten i omgående omgångar, diskar disken och skottar uppfarten. Klockan har dock precis slagit 12 och jag vet knappt vad jag ska hitta på resten av dagen. Tar det troligtvis som ett ypperligt tillfälle att försöka råda bot på den envisa förkylningen som härjar. Öronen värker, halsen likaså. Locken sitter som negerbollar vid trumhinnorna. Halsen är som en rasp på ett sandpapper.
I alla fall verkar hemmafru-jobbet vara helt okey. Om det är såhär att man bara fixar och donar och lyssnar på awesome musik och Christer halva dagarna så skulle jag utan tvekan kunna tänka mig detta på heltid. Och om kvällarna rå om mannen. Ja jisses, varför klagar man på detta?
Dock är det snart tillbaka till verkligheten för att jaga det där målet som jag egentligen vill göra resten av mitt liv. Fram tills jag går i pension, då jag planerar en pension med minst 11 000 avsnitt av Days of Our Lives.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0