Help me get it

Astronomer säger nu att stjärntecknen som man trott varit korrekta är felaktiga. Alltså, det stjärntecken du hela tiden trott att du var, är du inte. Hjälp mig förstå detta.
De säger att detta inte är någon nyhet, att astronomer vetat om detta hela tiden(eller en väldigt lång tid tillbaka). Men expressen skriver även detta,

"Det stjärntecken vi är födda i beror på hur solen, månen och de andra stjärnorna stod på stjärnhimlen det ögonblick vi föddes. Problemet är att jordens rotationsaxel darrar lite. Över tiden förändras stjärnhimlen."


Men liksom, betyder inte det att jag fortfarande är stenbock eftersom jag faktiskt föddes när solen och månen var på det sättet? Även om den astrologiska kalendern är ändrat nu är väl mitt stjärntecken fortfarande som förut? Alltså, stenbockens position är väl fortfarande stenbockens position, bara inte på samma datum i årskalendern? Så tekniskt sett är jag inte alls skytte. Utan stenbock. Är det inte så?


Kommentarer
Postat av: F

http://www.omg-facts.com/view/Facts/23966

2011-01-20 @ 11:28:20
URL: http://twitter.com/anniefelicia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0