Light up, as if you have a choice

Idag slutade min fönsterlampa att fungera. Lampan tog slut. Så letade igenom alla garderober efter nya sådana. Men inser att vafan, vem har någonsin tänkt "jag måste ta och köpa ny glödlampor"? I alla fall inte jag. Därför blev jag mäkta förvånad över att jag faktiskt hittade en lampa i garderoben. Det var inte samma som i lampan, inte samma som i någon lampa jag äger. Så vart kommer den där lampan ifrån? Jag vettifan. Just nu har jag alldeles för mycket annat att tänka på så istället släpper jag allt det viktiga och tänker på dessa småsaker.

Men det förändrar inte faktumet att det är väldigt skumt att jag har en glödlampa som inte matchar någon av mina lampor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0