I'll shake this world of my shoulder

Tyckena och känslorna över Alla Hjärtans Dag är blandade. Personligen håller jag med om att mycket är överdrivet och framför allt onödigt. Jag är en material girl i många skeden, men när det kommer till kärlek finns det så många nivåer och att lägga sig i en snöhög, lyssna på tystnaden och känna varandras närhet - det är kärlek. Tyvärr var det inte det jag gjorde denna dag, men jag hade överlag en väldigt bra dag. Tacos, presenter och film. Underbart. Trots att dagen inte var precis på den högsta toppen jag önskade på.

Men vet ni vad? Kärlek ska visas 365 dagar om året och även om det är överdrivet med en dag så man ska överösa varandra med saker/prylar så kan man väl göra det också? För ingen som någonsin avskytt den 14e februari har blivit arg för att man fått frukost på sängen, just denna dag. Det handlar inte om det fysiska, det handlar om känslan.

Därför är min Alla Hjärtans Dag-låt en låt som många gånger tilltalar mig och påminner mig om att fokusera på allt bra, inte ta allt för allvarligt och inte rusa in i saker och ting. Allt tar tid, livet tar tid - och som jag lärde mig idag, kärlek tar tid, precis som sås.

Älska mer, visa mer känslor. Man vet aldrig vad som kommer att hända i framtiden, lev nu. Visa dina känslor nu. Var inte rädd och kämpa för kärleken. Det finns alltid stunder då allt känns tufft, allt stannar upp och livet orkas inte leva. Men det finns alltid en bättre tid. Nothing worth having comes easy, Ge aldrig upp på hoppet! Kanske blir det inte såsom du trott, som du önskat. Men det betyder inte att allt är förlorat.

Denna dag började jag med att vinka hejdå till en kär vän och slutade med en mätt mage, många skratt och mys. Som en berg- och dalbana, men överlag väldigt bra. För jag är fortfarande tacksam över att jag lärt känna personen och har fått mat serverat.

They say you gotta stay hungry, hey baby I'm just about starving tonight I'm dying for some action, I'm sick of sitting 'round here trying to write this book. I need a love reaction, come on now baby gimmie just one look. You can't start a fire sitting 'round crying over a broken heart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0