I leave the party early, at least with no regrets

Hela denna helgen har varit ett enda stort party. Hela veckan bör jag nästan tillägga. Onsdagen bestod av ett par öl och flera goda skratt. Fredagen ungefär så också, fast lite fler öl. Lördagen var ungefär lika många öl, fast en vinare på det också. Såhär i efterhand skulle jag nog ha kunnat agera lite annorlunda, men vi kör på. Detta livet kommer inte att behållas efter högskoletiden, det är en sak som är säker. Därför kör vi, har kul och skrattar.
Jag skrattar dock inte lika mycket med min kropp just nu. Det är nämligen så att Borlänge låg under ett istäcke hela helgen eftersom värmen kom och smälte snön och sedan frös den på till en spegelblank yta. Detta resulterade i att lilla jag, på väg hemåt ramlade ner på knän och svanskota. Detta resulterade i sår och blåmärken på knäna, fingrarna, armbågen, rumpan och en oerhört stel nacke. Jag kan säga såhär - jag ramlade så hårt att jag för tillfället slog sönder min mobil trots att jag hela tiden höll den i handen. Lyckat? Na, kanske inte så jätte.

Colin Hay - Beautiful World

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0