There is something in my mind

Jag har alltid sett mig själv, och alltid egentligen varit, något av en ensamvarg. Att vara beroende av andra är ingenting jag värderar hos mig själv, eller hos andra för den delen. Det finns ingest fascinerande över det. Men den senaste tiden har jag umgåtts mer eller mindre dygnet runt med ett par människor som antagligen vet mer om mig nu än vad jag vet om mig själv. Detta sällskap har jag dock värderat väldigt högt.
Därför ska det nu bli intressant att se hur helgen kommer att gå när alla dem är hemma i sina hemstäder och jag, ensam kvar i Bolanche. Varför åkte inte jag hem då? Jo, för att jag inte hade en tanke på det.

Nu har jag i alla fall lyxat till det såhär innan helgen lite grann, för jag kände att idag är det dags. Rotfruktsgratäng med bearnaisesås, majs med smör och salt stod på matschemat. Satt som en smäck och fyllde min mage till bredden.
Dessutom vart jag på systemet idag utifall att några festligheter ska utövas under helgens gång och därmed unnade jag mig(som jag gör varje månad) ett par av Englands finaste - Boddingtons Pub Ale.

Detta fantastiska munknull till öl ska nu avnjutas i anda, och med inspiration av Riley, till V for Vendetta endast för att filmen är alldeles, alldeles utmärkt och sublim.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0