Nattliga idéer

Kom på en sak nu när jag var på väg hem. Det där med att toffla. Det är väl inte så pjåkigt ändå? Jag har alltid, alltid, varit totalt anti allt som har med suck-ups och toffling att göra. Men så slog det mig nu plötsligt att toffling är ju faktiskt en väldigt bra grej, en positiv sak där man verkligen kan inse hur bra man har det.
Om det så gäller pojk/flickvän som med vänner. Det är många gånger man egentligen vill dra ut med vännerna, ösa och visa världen vad man går för, men vännerna vill egentligen inte riktigt samma sak. De vill ha en ICA kvantum godispåse, sitta inne och titta på vilket skitprogram som än går på tv. Och man blir alltid lite bitter när det händer. Men, så idag, som en blixt från en klar himmel, insåg jag att det är ju exakt där jag vill vara. Även om det inte är exakt så som jag ville ha kvällen eller hade tänkt mig den, så är det exakt det sällskapet jag ville ha. Och jag blir aldrig besviken. De är mina vänner, fantastiska sådana.

Så när jag tänker efter så dissar jag vissa vänner för att vara med andra, så för de där första vännerna är jag ju rent tekniskt "en toffel" för mina andra vänner. Vilket innebär att om man stannar inne eller går hem tidigt för att spendera tid med pojk/flickvännen spelar det ingen roll, man träffar de man vill träffa. Känns det bra, så känns det bra. Och man får trots allt träffa de vännerna man ville från början. Win - win.

Men detta är ju bara jag och mina tankar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0