Inner happiness can only come from you

& vilken helg det varit.
Fredagen bjöd på marknad och vin tillsammans med tre av Borlänges bästa brudar. Lördagen var en vacker dag med bakad potatis och kycklingröra i liknande goda sällskap. Sedan var det promenad genom stan, vilken kändes som en vanlig sommarkväll i en småstad sådär vid månadsskiftet mellan juni-juli. Luften var ljummen, staden var nästintill tyst, månen stod ståtligt på himmelen och marknaden var nästan förfallen.
Det blev en tidig kväll då jag somnade av ren utmattning eller av rent lugn och harmoni.
Söndagen kom fort och den bjöd på solsken jag inte sett på länge, svetten kom krypande där vi låg och stekte i bara underkläderna. Så på tal om stek gled tankarna över till grillade hamburgare och majs. Sagt och gjort, och magen vart mätt. En välbehövd promenad efterföljde genom skog och vatten där 10 000 grodor levde. Genom träd och lekplatser gungade vi, hoppade vi, cyklade vi, rutschbanåkte vi oss till slut hem där vi åt klubba och tittade på Big Brother.

Den här helgen har varit en väldigt bra helg, en väldigt fin helg. Det är inte många timmar som spenderats på hemmaplan och nöjd är jag för det, för helger som denna gör Borlänge så värt. Det är helger som denna jag inser hur mycket jag tycker om och älskar människorna här och därmed kommer sakna dem så mycket, när allt detta tar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0