I'll be watching you

Jag köpte ett par skor i Halmstad som jag varit osäker på ända sedan jag klev ut ur butiken  med dem i handen. Idag var det dags att lämna tillbaka dem här i Borlänge. Går fram till kassan, lägger upp lådan och säger "jag vill lämna tillbaka de här skorna" och killen i kassans första fråga är, "vill du ha pengarna tillbaka?". Min första instinkt är att säga "nej, behåll du dem. Jag behöver de inte. Det finns barn i Afrika som har det värre" och sedan storma ut genom affären. Men eftersom den stackers pajkeluen såg ut att vara praktikant nöjde jag mig med ett enkelt - JA.
Tio minuter senare kom jag ut ur butiken, snällt gående.

Sedan kom jag hem, käkade frukost (en gudomlig sådan), läste lite bloggar och tittade på senaste Grey's. Vilket jag kan berätta för er var cryfest number one. Fyrtio minuter avsnitt och jag grät konstant. Alla sorter. Ledsamt, frustande, skrattgråtande, tyst gråt, kippa-efter-andan-gråt, ja, alla sorter som sagt. Det var ett sjukligt bra avsnitt!
Efter att ha läst lite bloggar upptäckte jag därefter The Police, klassiska, älskade Police. Så här sitter jag nu, men Xcide JUNGLE och lyssnar till underbar musik.
Passionsfrukt, chilipeppar och brittiska män - vilken höjdarkväll!

även om jag personligen är ett större fan av Roxanne och Every Little Thing She Does Is Magic måste man ju tänka på läsaren emellanåt och lyssna till en sådan här klassiker.

Kommentarer
Postat av: emma

okej jag köper "every breath you take" men annars röstar jag för Coco!

2011-04-02 @ 19:00:53
URL: http://emmasveas.blogg.se/
Postat av: Riley

Klassiker! Och det förtjänar den att vara, men jag håller med dig - "Every little thing she does is magic" är snäppet vassare (om än lite skönt flum-cheesy)

2011-04-02 @ 19:26:04
URL: http://leavingfargo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0