The long arm of the law

Jag är mitt uppe i att leva mitt fantastiska liv. Mina 5 mest besökta hemsidor just nu: riksdagen.se, wikipedia.org, ne.se, regeringen.se, notisum.se. Jag dömer ingen om ni inte visste att hemsidorna fanns förrän idag, för det gjorde inte jag heller.
Men det är det som är så underhållande med hemtentamen, man lär sig så mycket nytt. För hade jag förstått hälften av orden redan från början, vad hade varit det roliga då? Jag hatar att wikipedia inte är en godkänd källa i sådana här sammanhang. Men i detta fallet använder jag det bara för att slå upp alla ord och benämningar som förekommer i riksdagen.se till exempel. Såsom "mångfald", "förbud vid vite", "offentligt framförande" och "beskrivande framställning av litterära alster". Jag hoppas bara innerligt nu att jag använt orden i rätt bemärkelse, annars kan det ju bli lite... Milt pinsamt sådär. Men nu: tillbaka till plugget! Har suttit med en fråga i två dagar. Dags att rappa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0