Någonting försvann. Jag är helt säker.

Just nu. Nu har jag den där känslan. Av att någonting avgörande hände när jag var ouppmärksam. Jag vill ingenting annat än att lämna detta stället.
Jag vill sitta vid vattnet, känna sältan i min näsa och höra måsarna kackla runt omkring. Jag vill gå i trollskogen, känna på alla sneda stammar. Fotografera varenda sten som får mig att tänka på det där Bamse-avsnittet som jag sett så många gånger när jag var liten, men aldrig lyckats hitta igen. Den när Bamse blir till fånga tagen och ska rymma, då Lille Skutt blir förhäxad och får en morot till näsa. Det avsnittet som var så otäckt.

Just nu har jag den där känslan av att jag bara vill krama om den enda lilla person som mitt hjärta aldrig kan sluta pumpa för och min hjärna aldrig kan släppa bilden av. Den lilla underbara människa som får mig så trött, så otålig och så oerhört varm på en och samma gång.

Just nu vill jag till Göteborg och fika tillsammans med de fantastiska människorna som lever i en av Sveriges vackraste städer.

Just nu vill jag gå längs med Danska Vägen och besöka alla ställen jag aldrig gjorde i somras. Jag vill lägga fyra röda rosor på gravarna så att de vet att jag tänker på de. En femte i Smålandsstenar, för jag tänker på honom också. Och hans andra årsdag är snart här. Oktober 2008.

Just nu vill jag flyga över till HK, shoppa, leva och vara glad över att jag lever det liv jag gör. Få bekräftelsen över att veta hur lyckligt lottad jag egentligen är.

Just nu vill jag att alla ska förstå mig, något avgörande hände när jag var ouppmärksam. Någon försvann.

Kommentarer
Postat av: Nina

http://www.youtube.com/watch?v=AKw88C0AHqs

http://www.youtube.com/watch?v=neXDENKnC7A&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=XVuCR2J4a1E&feature=related



=)

2010-09-28 @ 13:30:33
Postat av: Karin

Skänker dig en tanke Lovisa. Allt blir bra

2010-09-30 @ 10:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0