Dagens kunskap: Gislaved är bättre än man tror

Gislaved, älskade/hatade, förbannade/fridfulla, lilla... Lilla... Gislaved. Jag håller som tidigare sagt på med en hemtenta som på riktigt är ute efter att döda mig. Research är den stora boven och jag googlar, läser och söker information som en dator på chack.
MEN, ibland hittar man ju litet information som smakar sådär ypperligt sött och fint i munnen. En sådan hittade jag nu. Tyvärr är min källa wikipedia, och wikipedia har ingen källa alls till detta stycke information. Men för mig spelar det ingen roll, för jag väljer att tro på det. För det vore så fantastiskt coolt om det var sant;
I James Bond filmen "Die another day", som till stora delar utspelas på Island, satt det Gislaved däck på agentens Aston Martin Vanquish då de är kända för att tåla nordiska förhållanden.


Plötsligt känner jag mig mycket mer bekväm i att komma från min, och ca 10 000 andra personers, mysiga hemort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0