Baby, I'm real proud of where I come from

Jag bodde nära en bondgård, 50m ifrån närmsta häst. 2mil från närmsta ko och höna. Jag har plockat blåbär i skogen, jag var med i skogsmulle när jag var ung. Klätting i plommonträd, plockning av paradisäpplen, fläder, rabarber och smultron gjordes varje sommar. Flädersaft var ett måste tillsammans med kanelbullen.
Ändå är jag Asfaltsuppvuxen. Jag lekte aldrig i skogen. Har aldrig sett en höna eller en ko på nära håll. Det enda helylle-småländska jag kan tänka mig att jag gjort är att dansa bugg på Sigges Loge och dricka Smålands öl. Småländskt nog? Ja, jag hoppas verkligen det. Annars ger jag mig ut på upptäcktsfärd nästa gång jag kommer till Småland, vilket lär bli i vinter.
Hör mig då kära G-town brudar, NI SKA MED UT PÅ SKOGSVANDRING.
Jag bodde nära en bondgård, 50m ifrån närmsta häst. 2mil från närmsta ko och höna. Jag har plockat blåbär i skogen, jag var med i skogsmulle när jag var ung. Klätting i plommonträd, plockning av paradisäpplen, fläder, rabarber och smultron gjordes varje sommar. Flädersaft var ett måste tillsammans med kanelbullen.
Ändå är jag Asfaltsuppvuxen. Jag lekte aldrig i skogen. Har aldrig sett en höna eller en ko på nära håll. Det enda helylle-småländska jag kan tänka mig att jag gjort är att dansa bugg på Sigges Loge och dricka Smålands öl. Småländskt nog? Ja, jag hoppas verkligen det. Annars ger jag mig ut på upptäcktsfärd nästa gång jag kommer till Småland, vilket lär bli i vinter.

Hör mig då kära G-town brudar, NI SKA MED UT PÅ SKOGSVANDRING.

Kommentarer
Postat av: Riley

Har du riktig tur kan jag bjuda på en unik möjlighet att klappa en livs levande svensk ardenner! Leda in från hagen, rykta och kanske till och med ta en tur på. Mycket mer småländskt kan det inte bli!

2010-09-24 @ 10:32:20
URL: http://leavingfargo.blogg.se/
Postat av: Jalle

Räknas inte trajet som skogsvandring? ;)

2010-09-24 @ 16:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0