Morning's here! (Bitterfittan på besök)

Idag vaknade jag kl. 6 efter att ha drömt en svettig mardröm om elefanter. Så jag klunkade i mig vätskan jag avdunstat och försökte somna om. Det gick inte. Senare hittar jag därför detta blogginlägg på datorn. Jag är ju inte morgonmänniska när jag inte får sova så länge som planerat, men jag tänker ändå publicera inlägget för jag skrattar åt mig själv. Bittra jävel!

"Läste en artikel på expressen om en snubbe som blivit kvitt sin diabetes genom LCHF-metoden. Det finns så många olika dieter och jag har många gånger funderat över om man skulle välja sin kost lite mer varsamt, eftersom jag i princip inte bryr mig ett skit om vad jag stoppar i mig just nu. Jag har helt enkelt litat på min kropp de åren jag levt med den. När jag har brist på någonting blir jag snabbt sugen på det och det har fungerat alldeles utmärkt hittills.
Men artikeln fick mig att vilja kolla upp och fördjupa mig lite i det där med LCHF. Jag vet många som provat och varit väldigt nöjda med den. Och det enda jag kan säga är - över min döda socker-pasta-rotfrukts-öl-fruktsbaserade-kropp att jag skulle köra på den där dieten.

I artikeln hittar jag denna lista, "Detta kan du äta"
Ägg - under mina 20 levnadsår har jag de senaste 6 månaderna precis lärt mig äta ägg. Ofta är det så jävla vidrig konsistens att jag klyks av bara tanken att känna äggets kala kant mot min sträva tunga. Men ibland är det ganska gott.
Fisk & Skaldjur - Jag har inte ens fått för mig att vistas där fiskar lever, varför skulle jag då kunna äta de?
Kött - "skär inte bort det nyttiga fettet", här spydde jag på riktigt.
Fågel - Kyckling är gott, kalkon lika så. Men proceduren att handskas med kyckling gör det inte värt det. Jag har plasthandskar på mig, kniv i ena handen och gaffel i den andra för att inte ta i den råa kycklingbiten. Dessutom plastar jag in skärbrädan med plastfolie för att inte få giftig saft på den. Antar att det säger allt.

Det jag kan gå med på att äta är ovanjordsgrönsaker och såser eftersom sås är det nästbästa som finns i matväg på denna jord.

Undvik helst: potatis, rotfrukter, pasta, bröd, ris, majs, öl, frukt och socker. Detta låter som ren galenskap i mina öron. En köttbullemacka med extra mycket rödbetor är en gudagåva. Jag har precis tryckt i mig varma mackor med tomat, ananas och ost. Igår åt jag pytt med rotfruktsröra, blomkål, bönor, lök och pesto. Det är tamefan inte värt att lägga ner livets goda bara för att passa i ett visst par jeans eller leva längre. Jag är troende kristen, Gud har en mening med mig. Allt händer av en anledning, jag litar på att han vet hur länge jag ska vandra på denna jord.

Så nu ska jag skala en morot (OMG, EN UNDERJORDsGRÖNSAK!!) och njuta av livet!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0