I've got a new story and it goes like this:

Kära Gud. Jag har varit en hyfsad kristen den senaste tiden. Möjligheterna har strömmat in och jag har tagit varenda en. Så det är en sak jag inte förstår. Varför, varför, straffar du mig på detta sätt? Igår och idag har jag haft 3(läs: T-R-E) nära-döden-upplevelser. Gråten satt i halsen idag för jag blev så satans rädd.
Kära Gud. Jag har varit en hyfsad kristen den senaste tiden. Möjligheterna har strömmat in och jag har tagit varenda en. Så det är en sak jag inte förstår. Varför, varför, straffar du mig på detta sätt? Igår och idag har jag haft 3(läs: T-R-E) nära-döden-upplevelser. Gråten satt i halsen idag för jag blev så satans rädd.

Nära-döden 1: Väntan på bussen. Pudel, knähöjd. En rysning längs med hela ryggraden är påtaglig.
Nära-döden 2: Fick tji för pudeln. Såg den inte, den kom från ingenstans. Den var högre än mig på bakbenen. Mitt hjärta hamnade i halsgropen. Jävla rottweiler.
Nära-döden 3: Mörkret hade gjort sitt inbrott. Jag ser en stor skugga komma springande förbi mig - bara det skrämde mig. När jag ser vad det var höll jag på att börja gråta. Grand Danois, springer efter bollen någon kastat. Lite längre bort har de hundträning. 10 lösa hundar på ett och samma ställe. En tår rinner ner för min kind.

Hundar... Dessa vidriga hundar... Ska stanna inomhus resten av livet.

Kommentarer
Postat av: Nina

Lovisa, du är min hjälte! I somras. En schäfer. Det är bara en så jag kan inte riktigt förstå din sits. Men en var illa nog.

2010-10-22 @ 09:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0