You don't have to put on the red light

Snön har nått Dalarna och jag verkar vara den enda människan i länet som älskar det. Det blåste så pass att det yrde runt och hamnade mitt i pupillerna, det var helt underbart. Promenaden var lång då skorna var som smör på en varm stekpanna. Frisyren som hamnade under mössan var som ett magplask i havet och jackan gör att jag ser ut som en kanelbulle med extra mycket bakpulver - men det är precis så jag älskar det. Man håller värmen i sin lilla kroppsliga bubbla och lämnar vinterkylan precis utanför det tunna lager av vätske-bortstötande tyg.

Så kommer man hem, äter vitlöksstekt bacon med blomkål och morötter samt extra vitlökssås (för att hålla förkylningarna borta och njutningen på hög nivå), sedan brygger man sig en stor kopp örtté med smak av passionsört, lavendelblomma, citronmelissblad och pepparmyntsblad. Se, vintern är tamefan ingenting att klaga över! Den är underbar och jag skulle aldrig kunna tänka mig leva i en värld där årstider inte existerar. Att fira jul i bikini är inte rätt, vintern är värd. Vintern är underbar.

The Police - Roxanne

Kommentarer
Postat av: Nina

Du har så rätt så! =)

2010-11-09 @ 23:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0