The Great Adventures of: The Ghostbusters

Ända sedan jag var barnsben och innan jag ens kunde gå, bodde vi "granne" med ett spökhus. Ett hus som stått halvt nedbränt och öde i mer än 20 år alltså. Vi brukade springa omkring där, leka, kalla på andar och lägga sniglar på det nästan obefintliga fönsterbläcket när vi var små, och min rädsla för sniglar ej var utvecklad.
Idag går jag in på hemnet.se och ser att de nu försöker sälja denna tomt som "Österlidsgatan 11". Och när man läser mer specifika detaljer och information om tomten så måste jag då säga, Gislaved i ett nötskal. Här kan ni se hur fruktansvärt ointressant Gislaved faktiskt är. Hur tragisk liten håla som finns någonstans där nere mellan granarna i västra Småland.

Bör jag nämna att "Peters Bensin & Livs" har varit OKQ8 i 15 år?
Att Sörgårdens Förskola och Sörgårdens Grundskola är exakt samma sak, i samma byggnad?
Att jag aldrig i mitt liv ens hört talas om Tallberga Köpcentrum AB?
Och Bg's Butiksförnyelse - vilket fantastiskt namn på ett köpcentrum! Det ska jag besöka i jul, när jag återigen vandrar gatorna korta i denna fruktansvärda by som vi avgudar och älskar så innerligt.
Read it and weap: Mäklaren Mikael, jag önskar dig lycka till på detta nästintill omöjliga arbete du kommer att utföra. All the best!


Kommentarer
Postat av: Nina

Haha, Tallberga Köpcentrum ligger på väg till Anneli. Det är coolt, du borde åka till Tallberga Köpcentrum!

2010-11-25 @ 22:30:02
Postat av: Larsson

Haha men Peters bensin & livs är ju själva butiken ;) OK/Q8 är bara bensinen. Du vet, jag har inside information! Haha

2010-11-26 @ 13:01:44
URL: http://www.larssonspeaking.blogspot.com
Postat av: Emelie

Tänkte precis påpeka samma sak som Nina :D

2010-12-03 @ 21:32:10
URL: http://hrgilbert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0