at new years day

Här sitter jag nu och grubblar över ett och annat. Min första tanke var om jag ska hoppa över frukosten och gå direkt på lunchen. Alltså grubblar jag över ett av världens viktigare funderingar.
Men jag funderar också över detta årets nyårslöften.

Förra året fann jag inspiration i en man och en man endast. Jag skulle gärna vilja expandera det nyårslöftet för att jag känner att jag ännu inte riktigt uppfyllt den önskan jag då hade. Vissa saker är gjorda, glömda och minnesvärda, den delen har jag lyckats med. Men så finns det den där att-lyckas-delen som ännu inte är uppfylld, som heller inte kommer bli uppfylld på ett par år. Så frågan är - ska inspirationen spira vidare eller ska jag leva kvar i löftet som ännu inte är helt fullbordat? Att leva kvar motsträvar ju hela syftet med att skapa nyårslöften. Man ska börja på ny kula. Därför behöver jag en ny man, en ny inspiration och ett nytt tankesätt.

Så jag ska byta vissa delar av mitt löfte, men jag behåller de mest kära.


But through it all when there was doubt,
I ate it up and spit it out.
I faced it all and I stood tall - and did it my way.
I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill, my share of losing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0