In them old cotton fields back home

Min blogg är som en Coca-Cola som stått öppen i en vecka. Avslagen. Jag tänker knappt på den längre. Men så har jag gjort så mycket annat som överröstat det roliga med bloggen också. Min twitter fortsätter dock att kvittra som den underbara lilla fågel den är! Så ni borde följa mig där också om ni verkligen vill ha uppdateringar på tankar i mitt huvud.

Saker jag funderat över dessa dagar som ni kan läsa på twitter men inte i bloggen har varit saker som dessa,
- inte nog med att liktornar inte är så mysigt. Namnet gör det verkligen inte bättre heller.
-
Strul, tuttar, vin, vinstbringande pizzor, öl, mongon, penisar, flötmat, skratt, filmer, MJ, fest i bakluckan, ja, vad har vi inte upplevt?
- Jag har ett sugmärke på min hals upptäckte jag nu. Hur hamnade det där? Varför? Vad? Va? När? Jag har ingen aning jag...
-
vinkar alltid busschaufförer till varandra? Varenda gång de möts? Blir nog många vink-vink per dag om de gör det...

Den sista kunde ni även läsa på facebook. Så lägger jag den här på bloggen nu så kan ni la ändå inte missa det? Det var ju en viktig och mycket relativ tanke!

Så vad har hänt sedan sist? Jo, hemtenta och seminarier klara. Drog till Uppsala i torsdags och kom hem i lördags. Lördagen spenderades med film at moongate och söndagen spenderades med mys, god frukost och bio på kvällen. Jag har alltså i princip umgåtts med tre samma personer under fyra dagar. En person till har klämt sig in där, men det har i huvudsak varit samma fyra personer under hela tiden. Mycket skratt, mycket stoj, mycket bra. Nästan så jag saknar mina partners nu.
Kanske kan förklara den andra tweeten lite närmare så ni inte tror jag är helt dum i huvudet.
- Strul - ja, som det låter. 3 på 2 kan vi säga. Varav en av de nog inte ens minns det. Milt jobbigt.
- Tuttarna var min kära vän T som visade för en korv. Hungern har ingen lag!
- Pizzan var det jag som gjorde ett kap på. Åt en halv vegetariana, tänkte ta med mig andra halvan hem men på vägen hem blev jag stoppad av en random som sa "jag ger dig 100:- för den där pizzan" och icke tvekade jag. Han fick det som skulle bli min frukost och jag gick därifrån mätt och 40:- rikare!
- Mongon var två av mina kära kamrater som lekte. Jag har nog inte skrattat så mycket på väääldigt länge. Film på det finns på facebook!
- Penisar beskrivs kort och gott med irländare i kilt.
- MJ är också enkelt, en kille som ville visa sina kunskaper om att imitera självaste Michael Jackson. Själv tyckte jag att det stundtals lät bra, men det var också fördjävligt. Stackars kille som sjöng för oss och blev grundlurad att vi var assistenter till Idol-producenten. Vi tyckte i vår professionella mening att han skulle söka till årets Idol. Så det är bara till att vänta och se om killen faktiskt gör det på riktigt eller ej!
- Fest i bakluckan, ja, vi körde bil ner till Uppsala och skulle hämta påfyllning som låg i bilen. Vi fastnade där och människor kom till vår fantastiska mini-fest.

Det är en liten del av den roliga Uppsala-resa vi gjorde och den lär bli sent bortglömd!

Detta väldigt långa inlägg avslutas med en låt som kan lyssnas på samtidigt som ni får denna mysiga läsning och uppdatering på mitt liv. För den är också mysig!

Creedence Clearwater Revival - Cotton Fields


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0