Som en psykopat i solskenet

Ett gammalt motto som återuppstått. Har totalt glömt av mitt gamla "talesätt". Det kom åter till mig genom min gamla blogg. Och ja, även såhär flera år senare passar det väl in ganska bra!

Morgonen för cirka tolv timmar sedan var lite mer speciell än någonting annat jag tänkte skriva om. Efter en kväll med alltför lite sömn började en huvudvärk tränga sig på. Jag nekar inte till att det möjligtvis kan vara ett samband mellan huvudvärken och rödvinet igår, men jag tror det berodde mer på sömnlösheten.
I alla fall var det en sådan där obehaglig natt då man aldrig ligger riktigt bra. Hur man än vänder och vrider på sig själv. Detta resulterade i en väl sliten Lovisa som var alldeles för trött inför den långa dagen med två möten som skulle avlösa varandra.
Så när jag skulle ställa mig upp och pallra mig hemåt vid 11-tiden imorse var det minst sagt segt. Men var tvungen att lyssna till min innersta röst, Gunde Svan, och skynda skynda. För iväg till Moong8 skulle jag först och hämta den mest viktiga påsen i mitt liv. Den påsen jag glömde där från kvällen innan. Den innehöll nämligen min frukost. Jordgubbsfil & Havre Fras.
När jag klev på bussen kändes det som om hela världen snurrade. Och någonstans mellan mina framharklande ord, svarta smink under ögonen och när busschaffisen sakta höjde på ena ögonbrynet valde han att låta mig åka gratis.
Så efter att jag vilat upp mig på gratisbussen kunde jag använda mina sista krafter för att hämta påsen och sedan pallra mig hemåt.
Och tro det eller ej, väl hemma hann jag på en och en halv timma precis det jag skulle - duscha & äta frukost. Så lite fräschare blev jag till slut och believe me when I tell you, det behövdes. Verkligen.

Och såhär efter mötena är jag fortfarande lika seg, omotiverad och trött. Jag är så trött. Så ska krama mig ur min Snuggie och släpa mig uppför trappan där den obäddade sängen väntar. Tyvärr måste jag byta lakan, men det kommer lätt bli värt det när jag lägger mig i den sen!

Oh, nämnde jag att jag hittade en påse frysta hallon i min väska imorse? Inte? Nej, men det gjorde jag i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0