Get him to swap out places

Idag har det varit allt annat än en aktiv dag. Har varit otroligt seg, eller rättare sagt ingen motivation eller inspiration. Har haft en del att göra och har gjort vissa, men annat har jag skjutit upp på.
Det kanske blev bevisat när jag gick till Hemköp innan. Gick ut helt osminkad, med gårdagens hår och mjukisbyxor. Jag handlade pizza, pepsi, morötter och dipp. Kände mig väldigt naken, exposed och ja, lite rädd. Det var så uppenbart vad jag hade gjort kvällen innan att det nästan var löjligt.
Kvällen vart i alla fall bra tycker jag och skratten var många. Det var ett underbart ställe att spendera kvällen på helt enkelt!

Tittade upp kvällens tablå imorse och såg att dokumentären "McFuck & Co" går ikväll klockan 20.00 på svt2. Och jag kan inte riktigt bestämma mig vad det tragiska i detta är. Dels är det tragiskt att media ännu en gång drar upp det här med McDonald's underlönade anställda, svartstädare och nu matfusket. Ingenting media säger kommer någonsin att påverka varumärket McDonald's. Skulle de lyckas med det skulle jag bli mäktigt imponerad kan jag säga. Som kycklinghuvudet i McNuggetsen, käkar fortfarande nuggets utan några problem. Jag har inte funnit något friterat huvud.
Men det mest tragiska i denna situationen är nog att jag gillar namnet på dokumentären. Det är väldigt fyndigt, klatchigt och framför allt klyschigt. Egentligen kan man nog inte kalla det klyschigt eftersom det inte finns något klassiskt med det, men det är klyschigt ändå. Och bara för att filmen heter så, vill jag se den.

Men får se vad man hinner, först blir det att läsa om Nike's reklamkampanjer under 1990-talet och sedan schemaplanering, mediaval och promotion i Optimal Marknadskommunikation.
Trevlig söndag gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0