The joke's on me, but it's gonna be okey

Denna helgen blev inte alls som väntat. Fredagen var lugn och bra var väl det med tanke på min sjuka som pågått den senaste tiden. Men vi ser det ur den positiva synvinkeln, min mage och plexus lär ha fått sig en rejäl omgång träning av all den hostan! Men jag är glad att den börjar gå över.
Lördag, fest på locus, det vill säga där jag bor. Så det blev en runda där för att träffa några roliga människor och några tråkiga människor. Det verkar som om en bekant och vän har vänt mig ryggen av en anledning jag inte förstår. Men, vad ska man göra? Får ta nya tag efter påsk eller något. För jag skall ju hem till käraste Haverdal under påsk och träffa massa roliga människor!
I söndags var det också fest i alla fall. Kanske lite mer fest än det var tänkt, men det var roligt. Helt okey i alla fall. Kanske har varit så mycket festande den senaste tiden att jag inte tycker det är lika kul längre? Men det får vi ändra på på hemmaplan! För på hemmaplan med brudarna går det aldrig fel - hur fel det än kan gå.

Nej, nu måste jag packa i ordning och fixa det sista om jag ska kunna ha möjligheten att åka hem. Kan inte lämna läggan som den ser ut nu. Jag kan skylla det på att jag legat sjuk i en vecka, men det håller inte ens när det kommer från mig. Det finns aldrig anledning till att det ska se ut så som det gör nu.

Men förrsten, jag blir så lycklig av detta klippet! En låt som är någorlunda bortglömd av Bruce fans. Ändå är det en av de största hittar de har live. Av egen erfarenhet är denna lätt bland topp tre av alla de låtar han och E Street Band kör live.

Bruce Springsteen & E Street Band - Lonesome Day


Kommentarer
Postat av: Riley

Men åh vad underbar! Är inte mycket för den låten egentligen, men live var den ju alldeles fantastisk! Älskar när låtar blir bättre live än studio - så otroligt mycket mer känsla då. (något man tyvärr inte kan säga om Bob Dylan särskilt ofta...)



Hittade förresten ett klipp med U2 och Bruce på youtube häromdagen! Tänkte på dig kvinna! (fast du kanske redan har sett det?) Bruce hjälper irländarna på "I still haven't found what i'm looking for" och jag bara smalt rakt av...

2010-03-31 @ 00:54:42
URL: http://leavingfargo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0