Be a world child, form a circle, before we all go under

Ja vilken helg. Vilken helg indeed.
Fredagen var känslomässigt utmattande och jag upplevde en vecka på en kväll kändes det som. Det komiska med det hela var att fem minuter efter att jag skrev mitt föregående blogginlägg sa jag till mig själv "vafan har jag att klaga över? Jag har levt ett så jävla bra liv". I guess I had a moment of weakness.
Lördagen däremot var mer intressant. Klockan 18.00 yttrade jag orden "jag ska vara nykter ikväll" och tog en migräntablett. Klockan 02.00 var jag ganska dyng och hade sjukt roligt. Vinet rann som niagarafallen ner min hals och röken fyllde mina lungor som skorstenarna på Titanic. Kanske var det känslan av Sigges Loge som gjorde att jag inte kunde hålla mig, eller så var det bara mitt förnuft som var på rymmen igen. Jag gissar på ett mellanting.
Det var äldre karlar som tog hand om mig och min vän under denna kväll i alla fall och god hand, det tog dem. Jag hade väldigt, väldigt roligt. Trots att saker inträffade som jag inte riktigt kan förklara. Till exempel att lämna min mobil till en främmande kvinna på toaletten och låta henne skriva sms till vem hon vill. Jag gjorde självklart detsamma från hennes så vi var kvitt, men det var väldigt udda. En väldigt knepig situation som jag inte riktigt vet hur jag hamnade i. Hur som helst kunde jag inte komma hem och hon fixade en sovplats till mig, så helt illa var det väl inte!
Söndagen spenderades på soffan utan förmågan att röra en muskel. Men inte på grund av bakfyllan, faktiskt. Utan bara på grund av den påtagliga sömnbristen. Har sovit enormt dåligt den sista tiden och inte konstigt är väl det. Men det är irriterande för att jag blir så irriterad på allt.

Mycket mer finns väl inte att berätta för tillfället. Förutom att jag längtar hem som aldrig förr. Jag vill dricka vin med mina brudar, träffa lillsnuttan, umgås med familjen och åka till Ullared, NU. Men måste vänta ett litet tag till.

Något som inte kan vänta är hemskrivningen. Den ligger och väntar på mig, det gör även mitt té och varma mjölk som snart ska bli en chokladlatte.

Fortfarande en av de bästa videos som gjorts,
Radiohead - Street Spirit(Fade Out)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0