When you take my soul, don't take my pride

Oasis är ett band som jag i många år avgudat på en mycket hög nivå. En nivå som jag tror inte ens Bruce Springsteen kan komma upp till. De har tagit mig igenom stunder såsom ingen annan kunnat göra. Liams röst väcker något i mig som jag inte riktigt kan beskriva. Det är heller inte många som förstår denna övernaturliga kraft, men jag tänker kämpa för att ni ska förstå. Jag ber er att förstå. För när man kommit i det hypnotiska tillståndet så allt som finns är du och musiken. Rösten skär igenom allt, men på ett så mjukt sätt. Orden sätts till meningar som är så stora, vackra och fantastiska att jag inte finner ett ord som passar dess nivå.

I denna video hör man verkligen hans röst nakenhet och att det är äkta vara. Jag blir alltid lika rörd när han sjunger "maybe I just want to fly, want to live I don't want to die" vid ca 3.00.

Oasis - Live Forever



Hur ni inte kan förstå all den underbara energi och insikt i den låten kommer jag aldrig att förstå. Det var mitt trumfkort för att människor ska se skönheten. Ser ni den inte får ni en chans till,

Oasis - Cast No Shadow

Bound with all the weight of all the words he tried to say. Chained to all the places he never wished to stay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0