We'll tak' a cup 'o kindness yet

När jag är uttråkad vid datorn finns det flera saker man brukar göra. Snoka på facebook, läsa bloggar, kolla nyheterna, vädret och så vidare. Men ibland blir man ju lite mer uttråkad än så och går på de där lite mer saftiga grejerna som verkligen skriker "inget att göra". En av mina stora svagheter har under många år varit spindelharpan. Och vanliga harpan. Jag tycker att det är fantastiskt avslappnande att lägga en patiens till mjuka gitarrtoner. Eller när jag lyssnar på ett nytt album är det bra att lägga en spindelharpa för man lyssnar till musiken på ett helt annat sätt.
En annan sak jag nu funderar över om jag är ensam om att göra. Det är att titta på världskartan. Jag kan säga att det är ofta jag klickar mig in på Google Earth eller Eniro's Sverigekarta när jag är uttråkad. Sitter där och klickar omkring, tittar vart platser ligger och hur långt avstånden är och så vidare. Det kan jag göra på SJs hemsida också ibland. Jag inser hur otroligt mobbat och underligt detta låter, men jag vet inte varför jag gör det. Det är ju inte direkt underhållande, men det är inte tråkigt heller. Är jag ensam i att göra sådana här saker när man är uttråkad?

Nu har jag för övrigt bokat tågbiljetten hem. Åker så tidigt som på onsdag redan. Så är det någon som har tid över och vill hitta på något får denne gärna höra av sig. Antingen pallrar jag mig inåt landet eller så kommer folket ner till stranden så vi kan glassa! Behöver verkligen komma hem och träffa alla människor nu. Så hör av er om ni kan, vill och sådär.

Mairi Campbell - Auld Lang Syne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0