Should auld acquaintance be forgot and never brought to mind?

Satt och surfade runt på facebook i min tristess just nyss. Hittade lite bilder från en inflyttningsfest som jag missade på grund av att jag var hemma den helgen. Detta var i februari så det var ett tag sedan. I detta album hittar jag en bild där en tjej sitter i en soffa med en öl i handen. En helt vanlig, söt tjej. Men jag kan inte klicka bort bilden. Det är någonting med det ansiktet som jag känner igen. Kollar taggen - Heijel.
Det är ju inte det vanligaste namnet i Sverige och jag vet att i södern kryllar det av Heijels. Så klickar in på hennes facebook och upptäcker att vi har 15 gemensamma vänner, varav 2 från Borlänge.
Jag slutar nog aldrig chockas, förvånas eller bli upphetsad av detta fenomen. Ingen här vet vart Gislaved ligger, att det existerar eller ens bryr sig. Lik förbannat har jag hittat flera människor här uppe som känner till folk från vår kära lilla Smålands metropol.
För någon vecka sedan hittade jag en tjej vars storebror gått i samma klass som mig under två år på högstadiet. Senare samma vecka kom det fram att en kille jag varit halvbekant med bott i Forsheda halva livet.

Vad är det som pågår? Vad har vi i Jönköpings län för liten sekt som sprider sig som kackerlackor över Sverige? Är det någon läskig incest-kupp som jag missat? Jag förstår inte att av ALLA ställen som man kan bo i, av alla ställen man KAN komma ifrån - så kommer de ifrån en liten håla på 10 000 pers. Eller 40 000 pers som det är i hela Gislaveds kommun.

Nej, detta driver mig till vansinne för jag förstår verkligen inte hur det går till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0