Så nära får ingen gå

P&L so far; ett jävla drag. En del alkoholintag och första livespelningen sedd. Jag är seg och peppad, dricker och har det jävligt gött. Citat har sagts, såsom "ooo, aah, det där kändes Krapp, lite längre in". Nu kan man ju ta detta på både det ena och det andra sättet. Mina ordval var väl inte de bästa med tanke på att han endast satt i mitt knä, inget annat.

Men historien att dra än så länge lyder såhär. Igår när vi skulle pallra oss hem sådär runt 2-snåret så gick vi förbi campingen för att checka läget lite. Där söker de igenom väskan och känner efter så ingen har kniv, glas, på sig osv. Men de som stod där var så trevliga så den ena frågade artigt, "får jag titta igenom din väska?", jag tänkte ja självklart! Jag har ingenting att dölja, så lassade upp väskan på bordet. Så precis innan han började öppna väskan kläckte jag kommentaren "Ja, visst! Akta bara så du inte skär dig". Hans blick var stenhårt och ett grymtande var det enda som kom ur hans mun. Ingen runtomkring skrattade heller. De tyckte inte om det, men jag tyckte det var ett lyckat skämt ändå!

Nej, nu åter till alkoholen och sedan styr vi riktning campingen! Ikväll är det Di Leva på scen så måste komma igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0