Research

Jag uppdaterade precis min lilla statusrad på facebook där jag använde ordet "atombombskraft". Men jag var osäker i början när jag tryckte ut tecknen på tangentbordet. Därför valde jag att youtube:a atombomb för att se så att jag verkligen använder rätt ord till meningen. Det gjorde jag, men jag hittade också en video som gjordes för att illustrera världens första atombomb som användes i ett krig. Det var inga mindre än USA(shocking, huh?) som släppte en bomb i Hiroshima, Japan. Detta var under andra världskriget 1945 den 6:e augusti. 129 000 människor ska ha dödats under bara de första dagarna.

Att se detta är helt sjukt, men en det är en bra gjord video och väldigt intressant att se hur det fungerar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0