Prove it all night baby and call the bluff

Idag har jag verkligen varit sämst. Även om jag gjort saker hela dagen har jag inte fått gjort det jag egentligen skulle få gjort. Typ en sista skolgrej, packa, kolla sponsorer, renskriva senaste mötet och så skulle jag laga min cykel. Det sistnämnda är väl det enda jag egentligen gjort.
Sedan har jag även köpt en luftmadrass + pump, så nu är folk mer än välkomna till mitt hem! Fast nu ska ju jag hemhem så det passar väl sig inte så bra exakt just nu, men ändå. Senare får ni komma när som helst!

Nu tänkte jag att jag skulle göra något men självklart blev det inte som jag tänkt. Istället satte jag mig ner och klickade omkring på Peace&Love-sidan och hittade så mycket som 12 artister/band som jag faktiskt vill se. Kollade dessutom upp dagarna på dessa och finner att 6 stycken av dem spelar på lördagen. Det känns som om det kan bli lite problem? Eftersom jag är en festival-newbie vet jag inte riktigt hur det där med scheman går till. När folk spelar, var, hur och så vidare. Finns det inget schema på det än? Eller kommer det senare?
Smidigt i alla fall att det bara är 2 stycken att se på fredagen och 1 vardera på onsdagen och torsdagen. Detta innebär att man kan glida runt hur man än vill under de tiderna då.

Den största frågan jag ställer mig nu är(fortfarande) vilken biljett man ska köpa. Med eller utan camping? Vad kommer man tycka bäst om? All action har jag hört är på campingen. And I wanna be where the action is. Men camping... Seriöst?
Några erfarna festivalare där ute som är villig att hjälpa mig med mitt enorma i-landsproblem?

Bruce Springsteen - Prove It All Night


Kommentarer
Postat av: natali

det bästa med campingen är dagarna innan banden börjar spela. man brukar åka dit på tisdagen eller måndagen om banden börjar på torsdagen, dels för att få en bra plats = slippa gå så långt, men också för att det är då den bästa festen är. när festivalen börjar "på riktigt" brukar det inte vara lika kul för då splittras kompisgänget och alla ska gå på olika band istället för att festa ihop. själv har jag gått några festivaler utan att se ett enda band nu. då har det ändå varit sådana band som jag verkligen har velat se, som har spelat. men det är så jävla kul på campingen så man vill aldrig lämna.



med andra ord; KÖP CAMPINGBILJETT. det är hela grejen med festival! du kommer ångra dig fett annars.

2010-06-07 @ 20:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0