Oh, we're still the greatest

De senaste dagarna, eller rättare sagt kvällarna, har jag gjort exakt samma sak. Bäddat ner mig själv och sträckkollat på Twin Peaks. Det ordet eller namnet har yttrats nästan löjligt många gånger ur min mun och från mina fingertoppar.
Just för att jag tittat på serien så intensivt så tänkte jag slänga upp intro themet till serien här och kom då över en hel spellista på Spotify, 100 greatest TV Themes. Detta till min fullständiga förtjusning! Jag älskar intron. De utgör en sådan stark karaktär till själva serien och det är ju introt som gör att man faktiskt kopplar till serien. En låt sätter sig ju så starkt i huvudet. Exempelvis kommer jag på mig själv att nynna en och samma låt varenda gång jag nynnar. Jag småsjunger nästan aldrig, men när jag gör det finns det bara en låt jag kan sjunga. Och det är George Michael - Faith. Fråga mig inte varför det är så, men den har satt sig i mitt huvud för att stanna.
I alla fall, lyssna gärna igenom några av de som finns på listan. För man känner igen så många fler än man tror är möjligt! Där finns bland annat Twin Peaks och fler av mina egna personliga favoriter såsom Dallas, X-files, Batman, Beverly Hills, Cheers, Magnum P.I och många fler. Det finns dock en som jag saknar på listan, en som också satt sig i huvudet som man alltid minns. Det är The Flying Doctors eller Doktorn kan komma som serien så fint heter på svenska. Därför måste jag länka den till detta inlägget! Den måste få vara med på ett hörn.

The Flying Doctors Theme


Förresten så vill jag bara rekommendera er alla att titta på Twin Peaks. De första tre avsnitten tyckte jag att det var fruktansvärt jobbigt att titta på och dåligt framför allt. Man visste liksom inte om man skulle skratta eller gråta vid många tillfällen. Men plötsligt som en blixt från klar himmel blev det fjärde avsnittet asbra och nu kan jag inte sluta titta på serien! Nu har jag förstått charmen med det hela. Det är så härligt underligt med drömmar, jättar, baklänges talande dvärgar, mord, humor och kaffe. Massor av kaffe. Ja, jag tror nog att många i gamle familjen MP05 skulle tycka om detta program också! Vi har ju den där konstiga humorn. På tal om kaffe;


Kommentarer
Postat av: Riley

Men jösses vad nostalgiskt med "Doktorn kan komma" :'D Minns att syrran såg praktiskt taget varje avsnitt. Aw.

2010-06-15 @ 22:09:05
URL: http://leavingfargo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0