I poolen doftar världen klor

Jag tror inte jag nämnde det tidigare, annars kommer här en upprepning. I måndags åkte jag in till centrum för att kolla läget i butikerna men också för att jag länge tänkt köpa en bok till min mor.
Och jag tänkte bara härmed rekommendera denna bok att ge till era nära och kära. Nämligen denna;
Det är inte en barnbok, det är en bok till alla människor. Kanske speciellt till människor som avgudar eller tycker om Mumin och deras värld. Boken innehåller visdomsord och tips som muminmamma sagt till sina barn och som kan hjälpa henne och familjen i livet. Den innehåller dessutom Tove Janssons originalteckningar som jag tycker är fantastiskt fina! Jag har två favoritcitat från boken:
"Nu är det allvarligt. Mamman störtade ner över den våta sanden och ut i vattnet för att visa sin sympati, det var bättre än att säga någonting, just nu."

"Mamman var lugn och lycklig. Hon drömde om morötter, rädisor och potatis, hur de rundade sig och växte nere i värmen, hon såg gröna blad springa upp och bli yviga och starka, hon såg dem vifta i vinden mot det blåa havet tunga av tomater, ärtor och bönor som familjen skulle få. Allt det där skulle visserligen hända först nästa sommar men det betydde ingenting. Hon hade nånting att drömma om."

Kostnaden ligger mellan 65-80:-, det kan väl din mamma eller någon annan kär vara värd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0