Don't be so pathetic

Igår skrev jag en tweet som löd såhär; Här tänkte jag skriva det jag äter just nu, men det innehöll för mycket tecken för twitter så helt enkelt - jag äter jävligt god mat.
Det jag egentligen tänkte skriva var detta; sallad innehållande rödlök, röda linser, mozarella, avocado, dijonsenap, körsbärstomater och gurka tillsammans med halva potatisar kryddade med dill, grillad kycklingfilé/entrecôte och grillade sparris, selleri, salladslök och morot smakar lika gott idag som det gjorde igår!

Jag tänkte bara säga det för att reda ut mysteriet. Jag vet att ni alla gått och grubblat på det hela dagen liksom, så tänkte lätta er ångest lite.

Idag har jag i alla fall gjort något mycket häpnadsväckande. Något som jag aldrig i mitt liv trodde att jag skulle göra. Detta var något utöver det vanliga. Jag tyckte denna handling var fruktansvärd bara för ett år sedan och nu har jag gjort det själv. Detta avskyvärda misstag har jag gjort. Jag har vänt kappan efter vinden för jag tycker inte längre att det är ett misstag. Jag har.... -trumvirvel- ... köpt haremsbyxor.
Jag har alltid tyckt att de är fantastiskt fula och borde försvinna från jordens yta, tills för ett par veckor sedan. Jag hittade ett par byxor på Cubus reahörna och blev genast lite förälskad. Dels i byxorna och dels det otroligt billiga priset. Efter att ha provat de tyckte jag bara om de mer. Lätt värda pengarna var de! Men då kom min vän med kommentaren "nja, jag vet inte... Jag har aldrig tyckt om haremsbyxor". Det öppnade mina ögon. Jag blev så förälskad i denna palta att jag missade med blotta ögat att det var en haremsbyxa. Så jag köpte de aldrig den gången.
Men idag så såg jag de igen och till min förälskelse föll sig priset ännu lägre. Så även om haremsbyxor generellt sett är groteska, var de tamefan lätt värda 29:-!

Kanske tycker jag om de också bara för att jag inte tycker de ser ut som riktiga haremsbyxor utan mer som chinos. Eller så lever jag i stor förnekelse.

 


bortse gärna från byxornas rynk, mitt snabbt nedstoppade linne och fula pose.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0