Riktig irritation

Jag kom på ett irritationsobjekt som jag alltid tänkt på, men aldrig sagt högt. Och det har med toa-artigheten att göra. Satt på min egna toalett, i mitt egna hus nyss och upptäckte till min fasa att toalettpappret är slut. Så klart. Det är alltid slut när man inte tittar. Men så vet jag att jag tog upp två rullar tidigare under dagen, för de höll ju på att ta slut. När jag vänder huvudet och skall ta en av dessa, då ser jag det. Fasan. Fan va förbannad jag blir. Någon har suttit på toaletten, upptäckt att toalettpappret tagit slut och använt en av de nya rullarna.

Det är inte själva grejen att använda en ny toalettrulle som är det djävulska i det hela. Det är att de inte tagit bort toalettrullen som är slut och ersatt den med en ny, fräsch rulle. Jag blir så jävla förbannad på detta. När jag sitter på toaletten når jag papperskorgen som är gjord för just detta, att slänga saker som inte är nödvändiga. Men självklart har personen inte slänt den värdelösa rullen i sopan, utan låtit den sitta kvar och dinglat så hjälplöst den kunnat och använd en ny rulle. Personen har alltså hittat en rulle full med papper, men ursäktat denna artighetsgest fullkomligt. Nej, detta gör mig så förbannad när jag skriver detta inlägget att jag måste sluta nu.


Helt enkelt, är ni i mitt hus. Gör inte detta. Jag kommer hålla det emot er resten av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0