Psycho

Jag antar att ni alla sett den ökända filmen Psycho. Om inte så stämplar jag er här och nu LOSERS och bannar er från min blogg!

Även om filmen är från 1960 och jag sett den otaligt många gånger, skrämmer den fortfarande skiten ur mig. Den (antagligen) mest kända scenen någonsin ur en film är duschscenen. Och den ger mig rysningar. Trots att jag läst denna skrämmande fakta om vad kniven egentligen hugger i och vad blodet som rinner ner i avloppet egentligen är. Läs det själva här! Det hela blir till åtlöje, men jag tycker om det ändå. Musiken, känslan, hur mördaren kommer in i rummet, klippen, färgen, avslutet... Ja, jag avgudar denna scenen! Good job Hitchcock!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0