Livets stora funderingar

Funderar kring underliga saker man stött på eller sett i sitt liv. De talade om detta på Christer för ett par veckor sedan. En kvinna hade varit i London och sett ett torkat gristryne flyga förbi med vinden på busshållplatsen.
Mina mest underliga upplevelser har än så länge varit en kvinna på tåget tog av sig sin peruk, lade den i knäet och smekte den lite. Kammade liksom inte med fingrarna, utan bara smekte. Omsorgsfullt.

Sedan när jag satt på bussen en gång såg jag en dvärg cykla. Det tycker jag är oerhört fantastiskt! Vem har någonsin sett en dvärg på cykel liksom? Det är inte varje dag man ser det.

Men det som jag tycker är roligast och med upplevelsefullt(om det är ett ord) är när jag såg en medelålderskvinna från, troligtvis, Somalien komma med full huckle-mundering, powerwalka genom staden med gångstavar. Ett par sådana gångstavar som en gammal väns morfar(eller liknande) uppfann. De där gula som man fyller med vatten. Det är en bild jag sent kommer glömma. Bara för att det inte är ofta man ser.

På tal om underligt, sitter med VH1 i bakgrunden och just nu visar de Madonnas senaste video och på ett ställe hade de glömt retuschera bort en leverfläck på hennes lår, fascinerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0