Where did it go, that yester glow?

Jag vet inte hur många gånger jag önskat från djupet av mitt hjärta att jag varit man. Jag tror på riktigt att allting hade varit så mycket lättare om man hade en penis mellan benen. Man skulle kunna gå med huvudet högt utan att bry sig om vad man gjort och inte gjort. I alla fall skulle man kunna spela sådan utan att någon hade tagit någon större notis om det. Istället sitter jag här med ett tungt samvete över allt det jag borde göra och säga högt. Men min kvinnliga intuition sätter stopp för mig.
Detta blev lite djupare än vad jag tänkt. Detta är en del i varför jag hade velat vara av manligt kön om så bara för en dag - men det var inte det jag tänkte på när jag började skriva detta inlägget. Jag tänkte faktiskt på något så odjupt som att jag vill vara man bara för att kunna sjunga vissa av världens mest underbara låtar. Sitter just nu och lyssnar till Stevie Wonder och när jag hör Isn't She Lovely vill jag också vara man, för den går inte att göra om till kvinnoversion, heller inte Van Morrison - Brown Eyed Girl. Brown eyed boy liksom, hade jag förändrat en låt så hade jag känt mig som Judas när han förrått Jesus.

Igår var det i alla fall Guitar Hero-turnering på kåren och det var en riktigt kul kväll. Den hade kunnat vara lite bättre, men jag är glad ändå! Det är redan torsdag och halva veckan har gått av introveckan. Det är lite tråkigt, men jag tror att vi än så länge lyckats ganska bra med det vi ville åstadkomma. Om ett par timmar är det sju-kamp som gäller, imorgon är det caps-turnering, lördag allmän fest och söndag bakisdag med film. Det blir nog ett riktigt bra avslutt på veckan tror jag.

Nej, om man skulle ta en liten nap innan man ska iväg? Tycker jag låter som en väldigt bra idé!

Stevie Wonder - Yester-me Yester-you Yesterday


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0