Somebody listens to what you say

Pitbull. Espresso House. Kalvfilé. Skratt. Virtuell bowling. Galenskap. Dans. Vin. Kameror. Dåliga skämt. Äggröra. Shopping. Vänner. Fyrverkerier. Sms. Killar. Shots. Rump-arm. Gjorda behov. Sadism. Kidnappning. Skogshuggarflata. Vacker sång. Al Qaida. Sexy Bitch.
- Än så länge är de orden de som beskriver mitt nyårsfirande bäst. De två dagarna i Göteborg har varit händelserika, roliga och helt perfekta!

Vi bodde så perfekt, Scandic Europa. Det är en del av nordstan, så närmare centrum kan man inte komma! Det hade dock sina för- och nackdelar. Shoppingsuget drogs ju inte ner precis och plånboken sved lite mer än planerat. Men det var lätt värt pengarna för jag fick ett par otroligt heta boots! 50% var inte heller illa pinkad rea. Därför gick det inte att motstå, värt pengarna och de enormt onda fötter man fick efter att ha haft på sig dem under hela nyårsaftonen!
Aftonen var perfektion. Började med hotellfrukost sedan shopping, tillbaka till hotellet för att ta en powernap, sedan upp och göra sig i ordning och börja firandet. Efter ett par glas vin drog vi oss till Berså där vi fick en äcklig fördrink. Men även om den inte var så god så slank den ner ganska fint. Sedan började maten. Förrätten var en kräftsallad med kronärtskockssås. Det var inte att klaga på kan jag säga! Eller ja, hade inte skaldjuren varit där hade det varit mycket bättre. Men men. Sedan fick vi kalvfilé på en potatispuré, kantareller, sockerärtor och bönor med en extremt god sås som jag inte vet vad det var för någon. Och det var här det började ta stopp för våra magar. Det var riktigt, riktigt gott och man kunde inte lämna tallriken förrän den var totalt avslickad! Men sedan kom ju efterrätten in. Denna underbara och perfekta chockladmousse med jordgubbssås och jordgubbsgrädde. Det var gudomligt, verkligen pricken över i!

Efter all mat och innan någon egentligen visste ordet av hade några glas alkohol runnit ner våra halsar och plötsligt stod det shots och drinkar på bordet som vi glatt tog för oss. Då kom någon med den briljanta idén att jag ska ställa mig upp bland alla bord och resten ska sitta ner och sjunga "ja må hon leva" för mig. Glad i hatten som jag vid tidpunkten var ställer jag mig glatt upp och låter det ske. Resten av lokalen hänger med i handklappning och stämningen höjs då vi sveper fishermann shoten. Och den höjs ännu mer när det kommer ännu en shot med ett litet fyrverkeri fastbundet till den. Jag höjer armen med blinken i skyn och den kan jag säga brände gott i strupen!
Sedan går kvällen som på räls. Skumpan flödade, drinkarna kom och dansen var allt som betydde något. Vi körde verkligen hela kvällen. Jag satt inte ner en enda gång. Och när alla gick stod jag kvar.

Allt under dessa dagar var verkligen bra. Ingenting var dåligt, det var bara då. Inga bekymmer. Precis så som det ska vara.
Nu vart inlägget långt, men det var en ytterst liten del av mitt nyår som ni fått ta del av i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0