Please stay a child somewhere in your heart

Varför, varför ska jag genomlida denna oumbärliga smärta varenda gång? Det känns som om någon tryckt in kol och gas i mina ögonhålor och satt fyr på dem. En glödande värme som trycker i huvudet och sakta sprider sig nerför nacken. Jag är nu i det tillstånd då jag inte kan lyfta huvudet utan att knipa ihop hela ansiktet till en grimas av ren och skär smärta. Det sprider sig dessutom fram till halsen och ner till magen och mitt illamående är väl påtagligt. Försöker ligga så still som möjligt för att inte plötsligt kasta upp det stackars digistive-kexet jag lyckats trycka ner i min strupe. Jag undrar om det faktiskt finns någonting jag avskyr mer i denna världen än migrän. Det är ofta så omänskligt smärtsamt och känns som en annan version av djävulens påfund.

Nej, om man skulle ta och försöka komma över smärtan med lite film och tabletter? Låter som en ypperlig idé tycker jag!
Egentligen var det meningen att José Gonzales - Heartbeats skulle komma upp här idag eftersom jag trodde att det var den enda låt jag kunde utstå i mitt mående just nu, men istället kom jag över U2 - Original of the Species. Ärligt talat har jag aldrig sett videon till den innan så det var premiär idag och som alltid älskar jag allt U2 gör!

I want the lot of what you've got and I want nothing that you're not.

U2 - Original of the Species


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0