No job, no home, no peace, no rest

Hemkommen efter en sen utekväll. Efter att ha suttit med tre delprov i actionscript i flash tyckte jag att jag förtjänade det. För er som inte vet vad actionscript är kan jag förklara på detta sätt,

public function User(p_username:String, p_password:String){
this.__username = p_username;
this.__password = p_password;
}

Det är en del av den kod som jag skulle analysera och beskriva vad den innehöll och gjorde. Och jag lovar er att jag tänker samma sak som ni just nu, vad i helvete betyder det där!? Och även om jag pluggat detta i mer än tre månader nu så kan jag berätta för er att - jag har inte en blekaste aning. Ologiken strömmar över muggkanten och rinner likt en tsunami över bordet.

Och samma sak känner jag på ett sätt över varför jag sitter här en lördagmorgon klockan 03.42 och det kan jag också berätta för er, bara det att detta svaret är väldigt logiskt och jag är helt säker på det. Tydligen har hela Sveriges kineser samlats hos grannen för en helkväll med kareoke... På mandarin! Eller japanska, kinesiska eller vad det nu än är de pratar.
För att slippa höra denna oerhört orosväckande "musik" väljer jag att vrida på lite Bruce istället, luta mig tillbaka och njuta i fulla drag av de fantastiska tonerna av munspelet. Detta är en man som aldrig slutar imponera på mig!

Bruce Springsteen - The Ghost of Tom Joad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0