My wounds are nicely salted dear

Hur vet man att man har ett bra schampoo? Jag har fått för mig att V05's schampoo och balsom för färgat hår är jättebra på mig. Men när jag tänker efter - vad är det som gör att det är så bra på mitt hår jämfört med alla andra produkter?
Förr, i högstadiet eller så, använde jag alltid Fructis-produkter. Jag slutade med dem. Nu hade jag de en gång till för att mamma köpte fel till mig i Ullared. De tog slut i förrgår och igår fann jag mig stirra mållöst på schampoo-hyllan på hemköp. Fructis fanns där inom räckhåll på något sätt tog det emot när jag försökte sträcka handen mot dem. De hade något slags magnetfält som gjorde det omöjligt för mig att greppa tag i någon av dem. Istället fångade Dove min uppmärksamhet - för att flaskan var vit. Nu sitter jag här med hår som luktar någon slags mild parfym. Och mitt hår känns ännu mer babymjukt än vad det brukar göra.
Jag brukar alltid sträva efter just det - strävhet, eftersom mitt hår är som sytråd. Tunnt. Det är dessutom som en rutschkana. Halt.

Vilket jävla schampoo och balsam är bra egentligen!? Hur ska håret kännas efter en dusch? Dove's skummade i och för sig upp väldigt mycket vilket jag gillade. Det ger en bättre känsla av renhet.

Ja, jag vet inte varför jag lägger ner så mycket tid på att tänka över detta - kanske för att slippa tänka och oroa mig över annat. Men jag skulle faktiskt vilja veta, hur vet jag att ett schampoo är bra eller inte? Inget schampoo är ju ute efter att torka ut håret och få det mer strävt och arbetsvilligt... Eller?

Kommentarer
Postat av: nat

jag har ju samma problem som du med mitt hår, det är superglansigt och tunt som sytråd och halt som en rutschkana! jag vet ett tag på högstadiet då jag brukade tupera det varje dag, då tog jag tvål efter schampot för att det skulle bli strävt! haha och strävt det vill jag lova att det blev, sådan där blocktvål använde jag, uttorkande som fasen om du vet. stackars mitt hår haha! men ja, håret skall väl kännas så mjukt som möjligt efter dusch men inte "tungt" och platt liksom. samt att det ska glänsa. har jag förstått det som. jag använder TRESemmé och är supernöjd! mitt hår får mer volym och det blir inte smutsigt lika fort (då tar det ändå ett tag för mitt hår att bli smutsigt), det är glansigt och allt sådant. sedan är det ju lite svårt att få att hålla i frisyrer men då brukar jag använda lite saltvattenspray från proffs så blir det strävt :D

2010-01-25 @ 21:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0