It was it really was such a kiss

Utan musiken hade jag inte haft en enda rytm i kroppen. Och då menar jag inte bara takt utan även dagsrytm, livsrytm. För ärligt talat är en av de saker jag älskar mest att vrida på en hög spellista av Bruce, U2, Frank Sinatra eller vad det nu än är jag känner för i tillfället, och städa helvetet ur lägenheten. Det är precis det jag gjort idag. Det är så rent att du kan äta från golvet!
Detta beror väl lite på att såpan valde att lägga sig platt fall på golvet så att hälften åkte ut. Men inte klagar jag för det, det luktade såpa i flera timmar efteråt - ett naturligt knark för min del.

Denna dag har jag även hunnit vara Michael Myers. Den värsta och mest avskydda mördaren i skräckfilmens historia, enligt mig. Det finns ingen jag avskyr mer än honom. Att se någon i en svart mekanikerdräkt har varit en av mina värsta mardrömmar så länge jag minns. Och nu ligger det en svart overall i min soffa. Tack gode gud bor ingen vuxen man med köttkniv i den. Än i alla fall.

Vet ni förresten hur man vet att en tjej är stressad? Det ligger en H&M-katalog en halvmeter ifrån mig. Jag har ett så enormt begär att få slita upp plasten och andas in doften av katalogpapper att jag nästan blir rädd för mig själv. Men duktig som jag är har jag motstått än så länge. Och antagligen måste jag motstå denna enorma frestelse ett par dagar till då jag har alldeles för mycket att göra. Att det dessutom står "Including H&M Home" i stora, feta bokstäver på framsidan svalkar inte mitt begär det minsta.

"Det skrattet ska jag ta med mig som en buljongtärning och ha med mig till lunch imorgon" - Jag älskade uttrycket. En sann beskrivning på ren kärlek. Vem sa det då? Björn Ranelid såklart!

Elvis Presley - Such a Night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0