I'm going to Scarborough Fair

Nu har jag försökt skriva detta inlägget i 50 minuter tror jag. Tänkte på någonting speciellt - men det försvann lika fort som Andrea Bocelli kom in. Jag har fått en slags besatthet av opera. Blev därför superglad när jag såg att han ska komma till Globen(JA, GLOBEN, jag kommer aldrig att säga Ericsson Globe, urk!) i april. Jag blev mindre glad när jag såg att den billigaste biljetten kostar 940 kronor. Vilket lika gärna hade kunnat vara 10 000 000 för min lilla studentkassa. Men lyckas jag spara några hundra dessa månader kanske det går! Då är bara frågan - vem vill gå med mig?

Jag är så imponerad och fascinerad av att man kan sjunga dessa toner... Asså det finns inte! HUR GÅR DET TILL!? Hur har man den kapaciteten? Den styrkan? Den tonen? Den klarhet? Nej, jag tycker det är helt fantastiskt.

Andrea Bocelli, Sarah Brightman - Time To Say Goodbye(Con De Partirò)

Kommentarer
Postat av: Riley

Åh Bocelli! Vet inte vem jag tycker bäst om, Pavarotti eller Bocelli, men det lutar nog åt den sistnämnde. Han är på något sätt så mycket mer än bara en operasångare... och DU borde lyssna på "L'incontro" (om du inte redan har gjort det) i inledningen reciterar ingen mindre än Bono en alldeles underbar dikt, och allt får en bara att smälta av sorgetung kärlek för något... ja, vackert är det hursomhelst. Minns hur jag brukade sätta på just den låten i hörlurarna i ett helt knäpptyst rum och bara lyssna på den där dikten. Älskar den!



Skulle med andra ord mer än gärna följa med på den där konserten!

2010-01-22 @ 00:02:08
URL: http://leavingfargo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0