I believe in the promised land

Jag fick lite ångest igårkväll efter att jag skrev uttrycket från Björn Ranelid. Jag kom på att alla kanske inte tänker lika ingående om det som jag gör. Eftersom jag läste lite mer av boken än bara denna raden så har jag en större uppfattning.
"Erotik, lust och passion är allas framtid på jorden och var och en som blygs och förkastar denna fröjd och gåva bör söka skulden och skammen hos sig själv".
Allt detta behöver ju inte betyda att det endast handlar om intimitet mellan människor. En lust, en passion kan handla om vad som helst i livet som får dig att gå igång och ge en upphetsning som inte är sexuellt relaterad. Alla vet nog att musik och det skrivna ordet är en enorm svaghet för mig och jag kan ärligt säga att det är nog min passion. Ingenting får mig så lyrisk, engagerad och upphetsad som musik får mig. Ungefär samma sak är det med konst också. Jag kan liksom inte behärska migg när jag ser någonting av perfektion eller hör någonting som klingar i en ton av ren skönhet. Ja, ni ser. Jag blir helt till mig bara jag skriver om det!

Såhär på morgonkvisten sitter jag nu och tittar på Rock and Roll Hall of Fame 25år. Detta rekommenderas starkt att alla musikintresserade ska se. Vart ni kan se den har jag inte hittat än, men jag jobbar på det för jag vill se den igen, igen och igen. Alla fantastiska band och artister är med. Såsom U2, Bruce Springsteen, Stevie Wonder, Paul Simon, Art Garfunkel, Mick Jagger, Sting, Billy Joel, John Fogerty, Sam Moore, Jeff Beck, Metallica, Crosby, Stills, Nash & Friends... El fantastico helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: emma

titta nu blev du en sån där dålig förlorare; "angelina har säkert mutat domaren" PFFT! säger jag då!

2010-01-07 @ 11:12:36
URL: http://emmasveas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0