Heeeeeej Kaaaj

Jag skulle gå in här och skriva någonting riktigt, någonting som jag funderat över. Jag hade lagt ut en grundlig plan på vad jag skulle skriva och hur jag skulle skriva det. Men så fort jag klickade mig in på blogg.se så tappade jag bort mig totalt.
Jag läser ofta startsidan och kollar vad andra har bloggat om och idag tycker jag det var ett extra roligt inlägg att läsa. Du kan hitta det här; millblomskan. Denna tjej har nämligen letat upp de roligaste svenska reklamerna de senaste åren och jag håller med till 100! Den enda jag saknar(som jag tycker är Sveriges bästa reklam någonsin) är Scandlines-reklamen som gick för väldigt många år sedan. Ni vet den med de störtsköna fiskmåsarna som sitter på varsin båt och varje gång skriker "heeeeej kaaaaaaj" och "haalllåååå böörrjee" när de åker förbi varandra.
Jag älskar reklam. Det gör jag verkligen. Det är inte ofta de får till de så bra att man alltid minns dem, men de som faktiskt lägger ner lite extra tid, pengar och engagemang på att göra det bra lyckas alltid få dem ihågkomna långt efter att de slutat visas på tv eller i tidningarna.
Kolla på alla de klipp tjejen lagt upp på sin blogg för alla är enormt roliga och här kommer nu min personliga favorit;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0