You may be a lover, but you ain't no dancer

Jag vet inte om detta är för internt inom familjen eller inte, men jag älskar det och tycker det är fantastiskt roligt!

"Hei Gunnar,
Datorn är översättning mjukvaran. I TRY skrev ett brev till dig för det här programmet måste du förhoppningsvis kommer att lyckas. Denna maskin TUTAA PÅGÅENDE TILL MIG överraskningar.

Ninan MALE installerat program EILEN.MEILLÄ PÅ FESTVALEN MÅNAD. IDAG Kirsti DOTTERFÖRETAG Nora, MEET 24 år. I morgon har vi varit gifta 58 år. OCH 5 PV TIMO fylla 55 år. ÄNNU DAG 28 NINA 28. I går hade jag kaffe MEILLME GAMMAL SOM skick. TIMO på drygt ett fat. EN CYKEL kollapsade i juli förra året, och hip bröt (höft bryta). SE har inte förbättrats ordentligt. Läkaren föreslår TEKONIVELTÄ (konstgjord led). Det är lite roligt när mellan finska ord. Tydligen MOTOR NR PORTION ALLA Kääntää.. NEJ tillbaka åtminstone meningen är fel. COMPUTER inte förstår eftersom det är det finska ordet.

Jag skulle välja dåliga ord i datorn inte kan översätta. Synd KATJAN sjukdom. Känn hjälplös bara när det händer..vi hoppas att allt går bra och att AMANDA få en trevlig baby..NÄR NINA var igår flicka härifrån, TORA BE hela tiden äger rum.

TYTTÖ (flicka) skrattade och log för mig. Jag är så snygg att många av skratta högt när hon ser mig. Vi vill att du NICE våren. Maj ÄN vi ibland träffas.. Livet är fullt av överraskningar. Med vänliga hälsningar, Thora OCH Mauri"


Ja, vi uppskattar ju självklart att våra finska släktingar försöker hålla kontakten genom att höra av sig, men jag skulle så gärna velat se min 87åriga morfars ansiktsuttryck när han första gången läste detta brev han fick hem i brevlådan. Men det där med översättningsfunktioner är ju inte alltid det bästa. Det lär vi oss nu!
Att en cykel kollapsade i juli förra året är ju bra att veta, dessutom kan de nu själva bekräfta att Amandas baby är väldigt trevlig eftersom de träffat henne.

Det är även samma baby jag åker hem imorgon för att träffa. Med min familj då självklart. För tidigt på lördagmorgon åker bror min till Vancouver för lite OS, sedan drar han ner mot Seattle tror jag allt och kör sin roadtrip genom USA. - Avunsjuk? Nej, inte alls. Känns skönt att sitta i Borlänge med 127:- på kontot och bara äta mackor med philadelphia.
Nej, allt jag vill göra nu är att sätta mig på nästa flyg till New York för shopping, relaxing och njutning i högsta grad. Min hud skulle i och för sig behöva lite solsken, men NY är alltid NY. Väljer lätt en kall och risig vecka i kylan än en varm vecka i Grekland.

Nej, nu ska jag vara produktiv och packa väskan jag ska släpa med mig hemåt. Planeringen lyder att den inte ens ska vara halvfull eftersom jag ska släpa med mig massa saker upp hit sedan, men det är som sagt bara planeringen. Hur det blir i verkligheten är en annan femma.

The Beatles - Helter Skelter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0