Outside the streets on fire in a real death waltz

Alla hjärtans dag. Vilken överskattad dag. Har man någon att dela den med är det väl inte hela världen att den kommer, men jag firar den gärna inte. Egentligen borde denna dagen vara för alla med hjärtproblem eller något, eftersom det är hjärtans dag och inte kärlekens dag. Eller så är det bara en bortförklaring för att jag ska slippa tänka på den.
Min dag har i alla fall inte varit särskilt hjärtlig. Började klockan halv åtta då klockan ringde, gick upp och klockan nio var det tentaskrivning som gällde! Utan skrivning eftersom det var en tenta i icke-narrativ multimedia i flash, men den var ändå lite jobbig och ångestframkallande. Jag fick den i alla fall att fungera och var hyfsat nöjd med utseendet faktiskt. Trots att designen inte har någonting med uppgiften att göra.
Sedan gick jag och åt, gick runt på kupolen och tittade på nödvändigheter. Tittade, inte köpte. Efter det var det en promenad i solen som gällde med min absoluta favorit - Bruce Springsteen i lurarna. Hans musik, deras musik, är ren kärlek för mig. Det finns inga ord som förklarar vad jag känner när jag lyssnar på hans stämma. Det var helt underbart ute i alla fall. Solen sken som den inte gjort på länge. Det kändes som en riktigt bra skiddag. Minus 15 utan att vara ens kallt. Det kändes som vår. Borlänge visade definitivt vad det gick för idag och där började jag nog älska Dalarna!
Ni i söder, inklusive mig själv, har inte riktigt förstått vilken kultur det är här uppe. Det känns som en helt annan värld även om man fortfarande är i Sverige. De känner stolthet, de har någonting som visar vilka de är. Visst, Småland har Astrid Lindgren och så vidare, men jag vet ingenting som Småland har. Jag räknar inte Vimmerby till Småland eller ens Kalmar bara för att jag aldrig är där. Plus att de pratar så annorlunda jämfört med vad jag gör. Gislaved ligger nästan närmare Halland och Västra Götaland än Småland tycker jag, trots att det tekniskt sett ligger i Småland.
Ja, Dalarna var i alla fall underbart idag. Men på fredag ska jag få se underbarheten i Halland igen, då är det hemfärd och 1 årskalas som gäller! Är hon redan ett år? Det är helt sjukt vad tiden går fort.

Nu; städ.
Senare; Phantom of The Opera.

För att säga det rakt ut så ni vet, jag har aldrig i hela mitt liv hört en låt som är bättre än denna. Hur mycket jag än älskar andra låtar, finns det ingen jag älskar mer än denna. Saxofonsolot är makalöst bra.

Bruce Springsteen - Jungleland


Kommentarer
Postat av: F

Detta är en låt i världsklass! (och förresten är jag dig förevigt tacksam, för det var du som fick mig att lyssna på den första gången :))

2010-02-14 @ 22:40:44
URL: http://marblehouse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0