Lucky eyes and lucky charms

Sådär, nu är mina fingrar näst intill oigenkännliga. Eller det är de väl, men de har knappt någon känsel i alla fall. Satt och sydde för hand i fyra och en halv timma(!!) och ändå var allt jag gjorde att sy fast fyra bokstäver på mitt overall-ben. Det tog väldigt lång tid och tog väldigt mycket energi. Men nu är det gjort och jag är nöjd! Den är inte snygg, men det är heller inte meningen att det ska vara snyggt - det ska vara personligt. Det är mitt motto. Eller så är det min bortförklaring för att den är så pass ful.

Gick till biblioteket innan för att plocka upp den bok jag reserverade förra veckan. Hade de boken? - Självklart inte. De skulle få in den 15 februari så måste dit då igen för att plocka upp den. Jag vill verkligen läsa den. Hade sett fram emot en lugn kväll med läsning och té men icke.
Pakistaniern som satt i informationsdisken verkade helt chockad över mitt val av bok också. Jag försöker få tag i Björn Ranelid - Kvinnan är första könet för att den handlar om hans livs första kärlek och tiden då han hade sjukdomen. Pakistaniern vågade inte riktigt säga "schönet" utan sa "ckönet" istället. Tror faktiskt han blev lite generad och sa fel med flit.
I alla fall så lånade jag en annan Björn Ranelid bok så länge, bara för att ha någonting att läsa. Så den ska jag lägga mig och läsa nu. Andra hands boken. Rest boken. Nej, jag ska inte vara negativ. Den kan vara bra ändå!


Hittade en skön gammal goding för ett tag sedan, och här är den nu! Förstår inte hur jag kunnat glömma att den existerar.

The Bravery - Fearless

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0