Lovers, keep on the road your on

En euforisk känsla sprider sig igenom hela min kropp, ut i varenda tåspets och ut i varenda fingertopp. Jag skakar till och med lite lätt på händerna. Imorgon är dagen då jag kommer vara uppe omänskligt tidigt igen, men för en gångs skull gör det ingenting! För imorgon ska jag på ett seminarie som jag faktiskt vill gå på. Trots att jag inte har en aning om vad det handlar om. För det seminariet hålls av ett helt annat program, helt nya stuider, helt nya människor och ett helt nytt perspektiv. Jag hoppas bara att min glädje över detta bytet inte slår bakhåll på mig nu, för om jag universum rätt brukar det ge mig någonting positivt och sedan någonting negativt igen. Någonting som slår ner hela drömmen jag precis byggt upp. Men nu jävlar säger jag bara, nothing can stop me now.

Jag är så glad att jag till och med är glad över att jag ska städa idag. Jag kan inte sluta le. Jag kan verkligen inte det. Jag ska vika och stryka tvätt, men det gör mig ingenting. I och för sig är det dags med tanke på att mina trosor hänger lite runt om i lägenheten på tork eftersom tvättiden aldrig räcker till, men jag gillar det ändå. För idag är jag glad. Idag är en bra dag. Idag ska ingenting få ner mig.

Jag twittrade såhär imorse; börjar dagen med Lovers In Japan/Reign of Love och jag känner att den kommer bli bra!
Och tre timmar senare ringer studievägledaren och säger att jag ska börja redan imorgon trots att jag officiellt inte är antagen till programmet, men jag kommer bli så det är bara till att sluta ödsla tid och köra på direkt!

Därför är detta utan tvekan dagens låt, dagens pepp och dagens eufori.


Coldplay - Lovers In Japan

Kommentarer
Postat av: F

Lovers in Japan är min absoluta favoritlåt, i alla kategorier. Vartenda gång jag hör den står jag där i Globen igen, med konfettiregnet och allt, och upplever samma extrema lyckokänsla om och om igen. Det är en grymt häftig känsla! =D

2010-02-09 @ 22:43:03
URL: http://marblehouse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0