It's the music that we choose

Ännu en fredag kommen och ännu en dag med beslutsångest. Bryr mig inte tillräckligt för något av alternativen och därför velar som ett as.
Efter att jag missade Maskinen i Gislaved för många år sedan var jag förstörd. Men sen fick jag veta att det egentligen inte var Maskinen som var där utan några random snubbar i masker eller någonting liknanade. Det var i alla fall vad ryktet sa.
Sedan skulle de komma igen och då var jag utomlands har jag för mig. Helt otroligt. Och nu kommer de hit till Borlänge. Ikväll kommer dem. Och jag velar. Vad är det som pågår? Varför vill en del av mig inte dit? Jag har peppat som en .... och nu när de väl är här så vill jag inte gå. Kanske för att jag inte är festsugen. Kanske för att det inte finns något förköp. Kanske för att jag därför måste vara där innan klockan 22 för att få en chans att komma in. Ja, det tycker jag är riktigt uselt och suger ganska hårt. Men samtidigt är frågan - vad ska man göra istället då? Vilka ska inte gå dit? Alla ska det verkar det som. Men ändå har jag ingen större lust.

Och när det kommer sådana här, egentligen helt obetydliga, beslut gör jag det jag alltid gör. Skiter i vilket och fortsätter med någonting mer underhållande och litar på att instinkten kommer bestämma åt mig, det rätta beslutet.
Därför - back to Grey's Anatomy. Izzie har ju precis träffat Denny! Nu börjar allt bli riktigt bra.

Gorillaz - 19-2000

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0