If you never try then you'll never know

Ett av mina starkaste minnen av livet är faktiskt denna låten. Jag minns så väl när jag hörde den första gången. Jag minns så väl de allra första gångerna jag hörde den. Första gången satt jag vid datorn och och hörde den på MTV i rummet bredvid. Jag sprang till tvn efter första refrängen. Jag sprang även till tvn då jag var hemma hos en kompis och hörde den i andra sidan av huset, ropade på mina vänner att komma och lyssna på den för att låten var så fantastisk. Och videon var så vacker.

Den och albumet X & Y kom år 2005, samma år jag började gymnasiet. Jag blev så inne i Coldplay att jag gick runt med två svarta streck på min vänstra hand de första veckorna, bara för att Chris Martin alltid hade det när han uppträdde med bandet. Och om jag minns rätt så kan man till och med se det på skolkortet från ettan.

Men de har hängt med mig sedan dess, de är fortfarande lika bra och håller mig i ett järngrepp. Jag älskar verkligen musiken. Och denna texten är precis så jag tänker och resonerar. Den är verkligen jag.

Låten är Speed of Sound med Coldplay och videon är helt underbart suverän. Jag älskar skakningarna med kameran, Chris Martins kroppspråk, ljuset, ljudet och ja. Allt med denna låt är helt enkelt klockrent! Tyvärr kan man inte bädda in den i bloggen, så det finns på en länk Här! Lyssna och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0